Александър Донев

НЕЗАВИСИМИТЕ В КИНОТО

ОТ ЕДИСОН ДО НЕТФЛИКС

 

СЪДЪРЖАНИЕ

Въведение: 1. Независимо кино – безброй дефиниции / / 2 Отказ от приоритета на естетическото / / 3. Независимост във филмов смисъл / / 4. Измамността на строгите дефиниции / / 5. Игра с контрола и компромиса / / 6. Независимо ≠ авангард / / 7. Дигитални трансформации / /

 Въведение № 2 (относно някои мотиви и уговорки за това изследване): 1. Практически проблеми и ценности / / 2. Българският контекст / / 3. Ограничаване на изследвания обект / /

ГЛАВА 1. ПОЗИЦИИТЕ НА НЕЗАВИСИМИТЕ В АМЕРИКАНСКАТА ФИЛМОВА ИНДУСТРИЯ (1908–2018)

  1. 1. Независимите срещу патентния тръст, основан от Едисон (1908–1914) / / 1. 2. Моделът „Юнайтид Артистс“ / / 1. 3. Независими практики в златната епоха на големите студии (1920–1940) / /
  2. 4. Възходи на независимото кино през 50-те и 60-те години / / 1. 5. Независими модели на популярното кино през 70-те / / 1. 6. Теоретични интерпретации на независимото кино от 50-те, 60-те и 70-те. / / 1. 7. Фестивалите като фактор за развитие на независимото кино / / 1. 8. Нови независими стратегии през 70-те и 80-те години / / 1. 9. Независимите в епохата на видеото / / 1. 10 Независимите и дигиталната трансформация на киноиндустрията / /

ГЛАВА 2. АКТУАЛНИ АСПЕКТИ НА ОТНОШЕНИЯТА МЕЖДУ НЕЗАВИСИМИТЕ И ДОМИНИРАЩИТЕ СТРУКТУРИ НА КИНОИНДУСТРИЯТА

2.1. Естетически аспекти

2.1.1. Естетическа специфика на съвременния независим филм / / 2.1.2. Второ ниво на опити за формулиране на „спецификата“ на независимото кино“ / / 2.1.3. Обосноваване на невъзможността да се дефинират понятията / /

 2.2. Дигитализацията като фактор за изостряне на конфликта между независимите и Холивуд

2.2.1. Кой се страхува от новите технологии в киното? / / 2.2.2. Дигитализация, пиратство и независимост / / 2.2.3 Големите студии и контролът върху киносалоните / / 2.2.4.Дигитализацията като инструмент за засилване на доминацията на мейджърите / / 2.2.5 Какво точно разрушава дигитализацията?

2.3. Свръхпроизводство, себеизразяване и качество в независимото кино

2.3.1. Независими филми наводняват кината / / 2.3.2. Неконтролируемият инстинкт за самоизразяване / / 2.3.3. Качество и количество в съвременното филмово производство / / 2.3.4. Независимото творчество като форма на трудова заетост

2.4. Социологически аспекти: независимото кино и идеите на Пиер Бурдийо за полето на културно производство

2.4.1. Независимото кино и социологията на антагонизмите / / 2.4.2. Бодлер като прототип на независимия творец / / 2.4.3. Независимото кино и теорията на Бурдийо за полето на културното производство

 

ГЛАВА 3. СТРИЙМИНГ НЕЗАВИСИМОСТ

3.1. Нетфликс и Кан / / 3.2. Нетфликс и публиката / / 3.3. Жанрът „мъмбълкор“ / / 3.4. Моделът разпространение на Нетфликс и неговите критици / / 3.5. Муби – дигиталният дистрибутор на арт филми / / 3.6. Нетфликс като фактор за промяна на киното днес / / 3.7. Потребителски практики в Нетфликс / / 3.8. Диагнозата на традиционния холивудски бизнес модел / /

 

       Следговор (и още едно връщане към историята)

 

       Библиография / / Показалец на имена и заглавия на филми / /

 

 

Close Menu